طرح پویش ملی سلامت - Hitco Holding

طرح پویش ملی سلامت

پویش ملی سلامت

طرح پویش ملی سلامت، افراد بالای 18 سال جامعه را از نظر دیابت و پرفشاری خون ارزیابی و غربالگری می‌کند. علت اجرای این پویش این است که چهل درصد از افراد با فشار خون بالا و یک چهارم دیابتی‌های کشور از بیماری خود اطلاعی ندارند.
هدف اصلی پویش ملی سلامت شناسایی سریع‌تر این افراد، کاهش عوارض ناشی از بیماری دیابت و فشار خون و در نهایت ارتقای سلامت جامعه می‌باشد.
زیرا شناسایی زودتر می‌تواند به درمان دیابت و درمان فشار خون کمک زیادی بکند.

با مراجعه به مراکز بهداشتی سراسر کشور می‌توان در این طرح شرکت کرد.

در مراسم رونمایی از “پویش ملی سلامت”، مدیرکل دفتر بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت اعلام کرد که این پویش به منظور ارتقاء شاخص‌های پرونده الکترونیک سلامت و تشخیص زودرس دیابت و فشار خون در افراد بالای ۱۸ سال در جامعه برگزار می‌شود. همچنین پیامک‌های مربوطه برای شرکت در این پویش به افراد ارسال خواهند شد.

کوروش اعتماد در حاشیه مراسم رونمایی از «پویش ملی سلامت» در ستاد وزارت بهداشت به این موضوع نیز اشاره کرد که جمعیت هدف این پویش افراد بالای ۱۸ سالی هستند که در مناطق روستایی و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر می‌باشند. همچنین ۹۳ شهر مجری برنامه «سلامت خانواده» که جمعیتی بالغ بر ۲۶ میلیون نفر هستند را 100 درصد پوشش می‌دهند.

همچنین کوروش اعتماد افزود که انتظار مشارکت 70 درصدی جمعیت بالای 18 سال در سایر مناطق کشور در این پویش را داریم. در ادامه به تاریخ پویش ملی سلامت پرداخت که از 20 آبان تا پایان 15 دی ماه می‌باشد. همچنین به انتظار مشارکت 45 میلیون نفر از جمعیت بالای 18 سال در این طرح نیز خبر داد.

شعار طرح پویش ملی سلامت، “آگاهی زودتر، مراقبت موثرتر” می‌باشد. این طرح از 20 آبان تا 20 دی ماه 1402 در سراسر کشور اجرا می‌شود.

منبع: pooyeshsalamat.sums.ac.ir

مطالعه بیشتر: تست آنلاین دیابت نوع دو _ پیش دیابت چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های اخیر
پیمایش به بالا