واکسیناسیون hpv بانوان شرکت تامین سرمایه سلامت

واکسیناسیون hpv بانوان هلدینگ هیتکو

واکسیناسیون HPV بانوان هلدینگ هیتکو در راستای ارتقا سطح ایمنی و سلامت پرسنل انجام شد. دوز اول واکسن پاپیلوگارد در تاریخ 21 آذر ماه به 23 نفر از بانوان مجموعه تزریق شد.

خانم های 35 تا 44 سال در ریسک بالاتر ابتلا به بیماری سرطان دهانه رحم قرار دارند. بیش از 15% بیماران جدید شناسایی شده، زنان بالای 65 سال و به خصوص افرادی که به طور منظم غربالگری نشده‌اند، هستند. گفتنی است که در حدود 70 درصد از موارد سرطان دهانه رحم، در اثر گونه‌های 16 و 18 ویروس HPV ایجاد می‌شود؛ بنابراین واکسیناسیون در مقابل این دو گونه نقش بسزایی در جلوگیری از ابتلا به این بیماری دارد.
واکسن پاپیلوگارد یک واکسن نوترکیب 2 ظرفیتی تهیه شده در داخل کشور، توسط شرکت نویان پژوهان زیست دارو است. واکسن HPV به منظور پیشگیری از سرطان‌های ناشی از ابتلا به گونه‌های 16 و 18 ویروس پاپیلومای انسانی تهیه شده است.
واکسیناسیون hpv بانوان هلدینگ هیتکو در دو دوز دیگر ادامه خواهد داشت.

به افرادی که بعد از دریافت یک دوز واکسن دچار واکنش آلرژیک می‌شوند، توصیه نمی‌شود.

استفاده از واکسن HPV (پاپیلوگارد) در بارداری توصیه نمی‌شود.

ویروس HPV یا زگیل تناسلی یکی از رایج‌ترین بیماری‌های جنسی است. این بیماری به دلیل وجود ویروس HPV در رابطه جنسی ایجاد می‌شود. به دلیل واکسیناسیون در سال‌های اخیر خوشبختانه این بیماری در سراسر جهان کاهش پیدا کرده است. با این حال اشخاص زیادی هنوز از اهمیت واکسیناسیون و پیشگیری از این بیماری آگاهی کاملی ندارند.

ویروس HPV منجر به دو گونه‌ کم خطر و پرخطر بیماری‌ها می‌شود. بیماری‌های کم خطر غیر سرطانی می‌باشند وگونه‌های پرخطر به بیماری‌های سرطانی منجر می‌شوند.

شایع‌ترین عوارض جانبی در فرد واکسینه شده: درد و تورم در محل تزریق
عوارض جانبی که خفیف گزارش شده است: تب، سرگیجه و حالت تهوع

واکسیناسیون HPV هلدینگ هیتکو