کنفرانس پایان سال دارو

برگزیدگانِ کنفرانس پایان سال 1402 دارو چه کسانی بودند؟

در دومین دوره کنفرانس پایان سال دارو از 5 چهره فعال و پیشکسوت عرصه صنعت دارو قدردانی به عمل آمد.

کنفرانس پایان سال دارو 1402 که با حمایت هلدینگ تامین سرمایه سلامت روز سوم اسفند ماه برگزار شد، با معرفی چهره سال دارو و تقدیر از 4 شخصیت برجسته این صنعت به پایان رسید.

در آیین معرفی چهره سال، دکتر محمود نجفی عرب رئیس اتاق بازرگانی تهران، به عنوان چهره سال دارو۱۴۰۲ لوح و تندیس خود را دریافت کرد.

 فعالان دارویی، از ویژگی‌هایی چون “قدرت تصمیم‌گیری، سخت‌کوشی در رسیدن به هدف، مدیریت در سازماندهی و تقسیم مسئولیت، اعتقاد به کار تشکلی و جمعی، پرهیز از نگرش جناحی در تصمیمات تخصصی، تاکید بر تصمیمات بلندمدت و پرهیز از پراکنده شدن افراد و گروه‌ها” برای انتخاب نجفی عرب اشاره کردند.

دکتر فاطمه اطیابی، عضو هیأت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران و از دانشمندان یک درصد برتر دنیا، از چهره‌هایی بود که در این کنفرانس مورد تقدیر قرار گرفت. “تعریف پروژه‌های تحقیقاتی نوآورانه و یک عمر ارزش‌آفرینی در عرصه علمی و پژوهشی صنعت داروسازی” از جمله دلایل اصلی این قدردانی عنوان شدند.

در راستای تقدیر از بدنه کارشناسی سازمان غذا و دارو ، از دکتر نغمه نصر رییس اداره ثبت و بررسی این سازمان قدردانی به عمل آمد. فعالان دارویی از دکتر نصر به عنوان “پشتوانه‌ای محکم، متین، با دانش و آگاهی و اخلاق مدار برای زیست بوم دارویی کشور” یاد کردند.

در این کنفرانس، همچنین از دکتر ابراهیم هاشمی پیشکسوت صنعت پخش دارو به سبب “تدابیر مدیریتی در هنگام بحران نقدینگی، روح همکاری و فعالیت صنفی” و  از دکتر علی منتصری پیشکسوت داروسازی به عنوان ” یکی از نوآوران حوزه‌های مختلف دارو اعم از برنامه ریزی تا آموزش” تقدیر صورت گرفت.