دومین کنفرانس ملی تحول دیجیتال و سیستم های هوشمند

دومین کنفرانس ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند

دومین کنفرانس ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند در تاریخ 5 و 6 اردیبهشت 1403 در شهر لارستان برگزار خواهد شد. مسئولیت برگزاری این کنفرانس توسط مجتمع آموزش عالی لارستان، واقع در شهر فارس می­‌باشد. ارسال مقاله در این کنفرانس آزاد بوده و حوزه­‌های تحت پوشش آن برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات است.

هدف از برگزاری این کنفرانس گرد هم آوردن متخصصان صنعت و محققان دانشگاه می‌­باشد تا بستری مناسب برای تبادل یافته­‌های جدید ترتیب داده شود. تمرکز اصلی این کنفرانس بر روی آخرین دستاوردها در حوزه هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء می‌باشد.

برای آشنایی بیشتر با اهداف دیگر دومین کنفرانس ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند می‌­توانید فایل پی دی اف خلاصه اجرایی آن را از طریق لینک زیر دانلود کنید.

فایل خلاصه اجرایی نقش راه تحول دیجیتال ایران

هدف از این خلاصه اجرایی معرفی ارکان جهت ساز “ایران دیجیتال” شامل چشم انداز، آرمان­‌ها، اهداف، راهبردها و سیاست­‌ها می‌­باشد. به همین علت چارچوب کلان تحول دیجیتال ایران در سه لایه آثار، کاربردها و توانمندسازها معرفی شده­‌اند. مبنای این چارچوب، تقویت توانمندسازها به منظور ایجاد بستری برای تحول دیجیتال در سطح دولت، کسب و کارها و جامعه است.

طبق این خلاصه اجرایی، اثرات تحول دیجیتال در سطح ملی در حل مسائل اقتصادی مانند کاهش فساد، افزایش اشتغال، بهبود شفافیت و کاهش فقر و نابرابری کمک کننده خواهد بود. همچنین در بهبود مسائل اجتماعی مانند ارتقای سرمایه اجتماعی، ارتقای امنیت روانی و اجتماعی و سلامت روان نیز تاثیرگذار خواهد بود. به علاوه، مسائل زیست محیطی مانند کاهش بحران آب و آلودگی هوا از دیگر اهداف کلان این سند ملی می باشد.

چشم انداز ایران دیجیتال برای سال 1404 به صورت “جامعه‌­ای سالم و مشارکت­‌جو با اقتصادی هوشمند و دارای رشد پایدار و حاکمیتی کارآمد و شفاف درنتیجه بهره گیری از فناوری­‌های دیجیتال” ارائه شده است.

کمیته برگزاری کنفرانس از کلیه پژوهشگران، دانشجویان و کارشناسان صنعت دعوت می­‌نماید تا مطالعات و دستاوردهای خود را که منطبق بر یکی از محورهای کنفرانس است به دبیرخانه این کنفرانس ارسال نمایند. از طریق لینک زیر می­‌توانید مقالات خود را برای کمیته کنفرانس ملی تحول دیجیتال و سیستم­‌های هوشمند ارسال نمایید.

ثبت نام در همایش و ارسال مقاله