کنفرانس اکسون

برگزاری کارگاه آموزشی اصول مذاکره برای شرکت اکسون سلامت تامین

کارگاه اصول اصول و فنون مذاکره،  برای تیم فروش اکسون سلامت تامین برگزار شد. در این دوره که به مدت یک روز برگزار شد، 30 نفر از پرسنل فروش و نمایندگان علمی (مدرپ) شرکت اکسون سلامت تأمین، از زیرمجموعه‌های هلدینگ تامین سرمایه سلامت حضور داشتند و سرفصل‌های زیر از جمله مباحث مطرح شده در دوره بود:

  • سبک مذاکره شما چیست؟
  • آیا مذاکره کنندگان موفق “سبک” یا رویکرد خاصی در مذاکرات خود دارند که نسبت به دیگران به آنها برتری می بخشد؟
  • رویکردهای اساسی برای مذاکره (بر اساس پنج مورد مصالحه، چانه زنی، تهدید، استدلال منطقی و استدلال احساسی)
  • متقاعدسازی

مذاکره یک روند با تدبیر است که دو یا چند نفر برای دستیابی به توافقی مسالمت‌آمیز طی می‌کنند. در این فرآیند یادگیری و شناخت سبک‌های مذاکره می‌تواند نتایج مذاکرات مدیران را به طرز شگفت‌آوری تغییر دهد.

مذاکره فرآیندی آگاهانه است و هر کدام از سبک‌های مذاکره به‌نحوی تعریف شده‌اند که نتیجه‌ای مطلوب به‌همراه داشته باشد.

در این راستا، تک تک افراد مجموعه‌ای از تجارب، مهارت‌ها و ابزارهایی با خود به همراه دارند که بر شیوه‌ تعامل آنها با دیگران چه در خانه و چه در محل کار تاثیر می‌گذارد. علاوه بر این، سبک‌های تعاملی افراد تفسیری از شیوه مذاکره آنهاست.

متقاعد سازی (persuasion) مهارتی است که به شما این امکان را می‌دهد که ایده‌هایتان را به دیگران ارائه دهید، به‌گونه‌ای که دیگران درباره نظرات و ایده‌های شما متقاعد و نسبت به آنها ترغیب شوند. مهارت متقاعد سازی به استعدادی اشاره دارد که از طریق آن می‌توانید نگرش، عقاید و رفتارهای شخص یا گروه دیگری را تغییر دهید و به ‌سمت هدف موردنظرتان هدایت کنید.

در ذهن بسیاری از مجموعه‌های کسب‌وکار، متقاعدسازی بیشتر با مذاکره گره خورده و به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های مهارت فروش در نظر گرفته می‌شود.

منابع: qotbinohonarfardi _ karboom