کنترل دیابت در محل کار

کنترل دیابت در محل کار

اولین گام در کنترل دیابت این است که قبل از شروع روز کاری خود هوشمندانه عمل کنید:

  1. خواب کافی داشته باشید.
  2. به هیچ وجه صبحانه را حذف نکنید.
  3. قبل از وارد شدن به شرکت یک لیوان آب بنوشید.

همین چند مرحله‌ی ساده خود مراقبتی به کاهش استرس شما کمک می‌کند، در نتیجه قند خون شما ثابت می‌ماند.

اگر در محل کارتان زمانی را برای استراحت کردن ندارید یا مکانی برای نگهداری انسولین خود ندارید، حتما درباره این موارد و نیازهایتان با کارفرمای خود صحبت کنید.
اگر مدیرتان آشنایی زیادی با دیابت ندارد، سعی کنید به طور ساده و کلی دیابت را به او توضیح دهید. همچنین در این مورد می‌توانید از پزشک خود راهنمایی‌های لازم را بگیرید و یا یادداشتی کتبی از پزشک را برای مدیر خود ببرید.

لزومی ندارد همه درباره دیابت شما بدانند، اما به اشتراک گذاشتن این موضوع با همکاران نزدیکتان می‌تواند کمک کننده باشد. حداقل یک نفر در محیط کار باید بداند که انسولین شما کجاست، علائم قند خون پایین چیست و بداند در مواقع ضروری چگونه به شما کمک کند.

از جشن تولد گرفته تا دونات صبحگاهی و شیشه های آب نبات.
محل کار می‌تواند جولانگاه شیرینی‌هایی باشد که مقاومت در برابر آنها سخت است. خود را برای هوس شیرینی‌جات آماده کنید. سعی کنید میان وعده‌های سالمی در میزتان نگه دارید. سعی کنید وعده‌های کوچک بخورید و مراقب سطح قند خون خود باشید. در رژیم غذایی دیابتی‌ها بیشتر درباره تغذیه مناسب دیابتی‌ها توضیح داده‌ایم.

اگر پشت میز کار می‌کنید، حتما فعالیت بدنی را در برنامه روزانه خود قرار دهید. یک تایمر تنظیم کنید تا هر 30 دقیقه به شما یادآوری کند کمی پیاده‌ روی کنید، حتی اگر کمی راه رفتن در راهرو باشد. سعی کنید کمی نرمش و کشش عضلانی در صندلی خود انجام دهید. بخشی از استراحت ناهار خود را به بالا و پایین رفتن از پله‌ها اختصاص دهید تا ضربان قلب خود را بالا ببرید.

همیشه ابزارهای لازم برای درمان افت قند خون را در دسترس داشته باشید. آنها را در میز خود نگهداری کنید یا از کارفرمای خود مکانی برای نگهداری لوازم خود بخواهید. حتما یادداشتی روی وسایل‌تان اضافه کنید که نحوه استفاده از آنها را توضیح دهد.

از پزشک خود بپرسید که چه زمانی باید قند خون خود را هر روز اندازه‌گیری کنید. ممکن است برای انجام تست زمان و مکان خاصی لازم باشد و این یک دلیل دیگر برای صحبت کردن با کارفرمایتان است.

نمایشگر مداوم قند خون یک دستگاه مورد استفاده برای نظارت بر سطح قند خون به طور مستمر می‌باشد و می‌تواند قند خون شما را در تمام طول روز بررسی کند و در صورت بالا یا پایین بودن قند خون به شما هشدار دهد. اگر شغل پرمشغله‌ای دارید که آزمایش کردن را برای شما سخت می‌کند، می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

ابتلا به دیابت یعنی شما نسبت به همکارانتان بیشتر از بقیه باید به پزشک مراجعه کنید. سعی کنید ملاقات با پزشک را در نزدیکی تعطیلات یا روزهایی که حجم کاری کمتری دارید برنامه ریزی کنید.

آیا در محل کار شما برای نگهداری انسولین در دمای مناسب خود (2 تا 8 درجه سانتی گراد) یخچالی موجود نیست؟
نگران نباشید. بسیاری از پزشکان برای جلوگیری از تزریق دردناک توصیه می کنند هنگام استفاده از انسولین، آن را در دمای اتاق نگه دارید.
انسولین را می توان حدود یک ماه در دمای اتاق نگهداری کرد. در صورت تمایل می توانید انسولین را در یک کشو همراه با سایر لوازم دیابت نگه دارید.

مطالب بیشتر: درمان دیابت _ داروهای کاهش قند خون

منبع: WebMed

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا